Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności


Deklaracja dostępności

 

Teatr im. Adama Mickiewicza w Częstochowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony http://www.teatr-mickiewicza.pl.

  • Data publikacji strony internetowej: 15 października 2021 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 22 lipca 2024 r.

Stan dostępności cyfrowej

 

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

 

Niedostępne treści

 

Niezgodność z załącznikiem

  • Najpoważniejsze zidentyfikowane ograniczenia dostępności:
    Niektóre zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości;
    W niektórych materiałach multimedialnych brakuje napisów dla niesłyszących, transkrypcji oraz opisów tekstowych;
    Sporadycznie pojawiają się błędy w opisach i treściach przycisków oraz linków.

Treści nieobjęte przepisami

  • Treści zewnętrzne.
  • Dokumenty archiwalne.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 15 października 2021 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 26 stycznia 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o:

Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2

oraz

Warunki techniczne publikacji i struktura dokumentu elektronicznego deklaracji dostępności, wersja 2.0

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

 

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Dyrekcja Teatru im. Adama Mickiewicza w Częstochowie- poprzez e-mail dyrekcja@teatr-mickiewicza.pl lub telefonicznie (34) 372 33 04.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

 

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

 

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Pozostałe informacje

 

Dostępność architektoniczna

 

Teatr im. Adama Mickiewicza w Częstochowie

Kilińskiego 15

42-202 Częstochowa

 

Parking

  • Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 1 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
  • Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 30 metrów.
  • Parking jest płatny.
  • Parking znajduje się wzdłuż ulicy Jasnogórskiej po obu stronach jezdni, na odcinku pomiędzy ulicami Kilińskiego i Dąbrowskiego.

Wejście do budynku

  • Wejście główne znajduje się przy skrzyżowaniu ulic Jasnogórskiej i Kilińskiego. Do wejścia prowadzą schody, brak platformy podjazdowej.
  • Do wejścia prowadzą schody.
  • Przy schodach znajduje się poręcz.
  • Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
  • Otwierają się na zewnątrz.
  • Otworzenie drzwi wymaga dużej siły.
  • Udaj się do biura promocji Teatru, do którego wejście znajduje się przy ulicy Jasnogórskiej na poziomie chodnika.

Przestrzeń za wejściem

  • Za drzwiami wejściowymi znajduje się mały korytarz, z którego przechodzimy do holu kasowego otwierając drzwi wahadłowe. Na lewo od wejścia, w odległości około 8 metrów, znajduje się kasa biletowa. Hol ma kształt prostokąta. Pod prawą ścianą znajduje się kanapa. Kolejne drzwi wahadłowe oddzielają hol kasowy od holu przy Scenie kameralnej, gdzie po lewej i prawej stronie znajdują się toalety, ale dotarcie do nich jest utrudnione, ponieważ poziom podłogi obniża się i trzeba pokonać dwa stopnie schodów.
  • Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
  • Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.

Ciągi poziome

  • Pomieszczenia znajdują się na 5 kondygnacjach.
  • Wszystkie korytarze są niedostępne dla osób na wózkach.

Ciągi pionowe

  • Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów

Pomieszczenia

  • Pomieszczenia nie są dostępne dla osób na wózkach.

Łazienka

  • W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
  • Toaleta znajduje się w holu przy Scenie kameralnej, po prawej stronie od wejścia głównego. Dotarcie do toalety wiąże się z pokonaniem schodów pomiędzy holem kasowym, a bocznym korytarzem przy scenie kameralnej.
  • Do łazienki prowadzą schody.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: https:\\brak
  • Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): https:\\brak
  • Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): https:\\brak